Alla inlägg den 12 april 2017

Av Bella - 12 april 2017 22:50

 

Dessa två magnifika djur betade fridfullt på bondens åker kl 10:30 i förmiddags. Blev så glad när jag såg dem igen. Det var länge sedan nu! Tror kanske inte bonden delar min glädje... Vi har gott om vilt precis inpå husknuten och gården. Älgar brukar vi se 3-4 stycken i grupp åt gången. Så har vi rådjur, hjortar, vildsvin, fasaner, harar, räv, grävlingar och örnar... Det går inte en dag utan att vi ser åtminstone något av uppräknade djur.


Det hände även när jag bodde inne i stan att det plötsligt kom älgar in in i de centrala delarna, vilket sällan blir bra.. I min barndom klapprade en stor älgtjur över skolgården. Några år senare plurrade en älgko ner i en swimmingpool i förorten. Nej, på landet hör de hemma, å jag mä! 


Av Bella - 12 april 2017 16:45

Inte sällan ser man mig med en målarpensel i ena näven och en färgpyts i den andra.

Jag älskar färg och funderar på hur världen skulle se ut utan färg!?   

 

För många.. Ja otroligt många år sedan inser jag ju, började jag byta ut ihopskrapade möbler, som jag fick till skänks när jag flyttade hemifrån, mot nya.

Jag var 18 år när jag flög ur boet med buller och brak.   Man kan väl säga att jag ganska tidigt hade en egen väg att vandra på..

 

Mitt första hem låg i en förort. Jag har sedan dess flyttat 6 gånger..

 

Jag fastnade för rejäla, massiva trämöbler, importerade från världens alla hörn. Först ut blev sovrumsmöbler från Mexico. Dessa följdes av Indonesiska, Indiska, Balis:ka möbler osv. Alla möbler i mörka rödbrunt trä. Tunga som f_n!!

 

Möblerna från Mexico tycktes aldrig riktigt passa in då de var ljusare i färgen än de nya.. Nu har detta äntligen förändrats!

 

 

Förebild                                                      Efterbild


Det luktar Herdins lackbets i hela övervåningen och vi kommer säkert inte kunna lyfta in möblerna i sovrummet förrän färgen flagnar... Men vi njuter av att se dem i hallen utanför sovrummet, sekunderna efter att vi var gång drämt in tårna i dem då det ju normalt sett inte ska stå sängskåp mitt i vägen...

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards