Alla inlägg den 14 april 2017

Av Bella - 14 april 2017 19:46


 Jamen, Glad Påsk på er Alla då!   *Fryser och hackar tänder, och näbbar*

Mina små raringar tittade på mig med förebrående ögon, skallrade med sina näbbar och rasslade runt på vingliga frusna ben: -Matte, varför gör du så här mot oss!? Tjaa, för att kycklingar hör påsken till!   Hur sjutton skulle jag kunna veta att det skulle rasa ner 1 dm vitt lappmögel!? På låååångfredagen!! Första snön för de små iallafall. 

 

Stora och minsta husse bestämde sig för att muntra upp tvåbentiningarna med en gunga, som numer hänger uppe i taket på stora hönshuset, dit ju dessa minihöns också snart ska flytta.

Bild kommer naturligtvis när jag lyckas fånga första gungande hönan på foto.   *Hi hi hi*

 

När vi ändå talar om uppochnedvändavärlden så annonserade huset yngsta barn, dottern på 13 år, att hon ville få sin egna husvagn flyttad... Just idag! Närmare bestämt ca 1,5 mil skulle den baxas iväg för att istället ställas upp på en av familjens bästa vänners tomt där hon nu ämnar tillbringa en del tid. Avställd, obesiktad och typ inte rullat längs vägarna sedan mammuttens tidsepok.. Jag har inget hört, så jag tror den fortfarande är på väg bort i denna stund. 

 

Nej nu ljög jag! Sambon kom just hem, utan husvagn bakom bilen och utan dotter... Allt gick väl bra då, gissar jag. 

 

Over and out från galenpannorna på Tallbo.   

Ovido - Quiz & Flashcards