Direktlänk till inlägg 20 april 2017

Pås(sjuka)

Av Bella - 20 april 2017 14:21

 

Aprilväder utanför mitt fönster idag. Lilla Fluff som följde med ut för att släppa ut höns tvärstannade på tröskeln in till nya hönshuset. Brrr, tycktes hon vilja säga.

 

Allt arbete på Tallbo står lite still i skrivandets stund.

Inte bara pga vädret!

Nej, Tallbotrollet har lagt sig sjuk. Det har i och för sig gått tre veckor nu sedan första symptom.. Men envis som jag är så har jag väl inte velat erkänna och ge efter förrän nu.

 

Nuvarande status: Dubbelsidig bihåleinflammation. Inte skönt! Har dessutom "sjuk" dotter hemma från skolan som fullkomligt tjatar hål i öronen på sin stackars mamma. För se, hon har tillräckligt med ork för att vilja pyssla, måla, göra smycken, sy om kläder mm mm.

Vi kommer i eftermiddag ta en utvärdering om vem av oss som är sjukast...   Där och då avgörs vem av oss som får stanna hemma även i morgon.

 

Jag putsar lite på min idé om en liten gårdsbutik här på Tallbo. Ägg ska ju säljas. Men Tallbotrollet, jag, tyker väldigt mycket om att skapa och vara kreativ. Ibland går dessutom heminredningsintresset lite överstyr och sakerna hopar sig lite. Så jag tänkte en kombinerad lanthandel med egenodlat, närproducerat, hempysslat och lite noggrant utvalt second hand.

 

  Idag sydde jag tre kassar av gamla gardiner jag fått till skänks från en mycket rar tjej med egna drömmar om lantliv. En tjej som säkert inte lät en simpel sak som bihåleinflammation stå ivägen för att drömma. Drömmar är till för att vårda och förverkliga! 

 
 
Ingen bild

Anna

20 april 2017 15:06

Usch! Dubbelsidig bihåleinflammation låter inge vidare o du som var o tränade igår 😳! Hmmm... krya på er båda två iaf 😗

Bella

22 april 2017 15:16

Ja ska det vara så ska det vara ordentligt!
Tänkte träningen skulle fått fart på bacillerna lite så de flydde från min kropp. ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 10 december 2017 11:36


  Tallboden heter min lilla gårdsbutik. Från Tallboden säljs allt från gårdens egna ägg till inköpta produkter från olika håll och kanter. Butiken har även ett mindre utbud av noga utvald second hand. Då och då deltar Tallboden i olika knallemarknade...

Av Bella - 22 november 2017 15:40

Nu har jag varit bloggare en tid. Jag började skriva mest för min egen del. Ett kul sätt att minnas saker man gjort. Eller varför inte skriva om drömmar och visioner?  För det mesta har min tråd handlat om livet på landet och arbetet med att bygga ...

Av Bella - 18 november 2017 16:59

  Kl 07:00 igår morse rullade bussen iväg med en hop pensionärer.. Och så jag då. Å mamsen. Fast hon är förtidspensionär. HHusebyslott och julmarknad stod som slutdestination. Om ni inte besökt denna så rekommenderar jag varmt en utflykt dit. ...

Av Bella - 11 november 2017 14:24


  Titta vad jag fyndat second hand denna veckan! Jag är väldigt förtjust i allt som har med natur att göra. Fat och skålar formade som blad och löv eller varför inte blommor. Mmmm, me like! Keramik som ser ut att vara lite slarvigt drejjat eller slar...

Av Bella - 6 november 2017 21:52


Idag när jag kom till jobbet möttes jag av många "Beklagar sorgen" och kramar för min bortgångna lilla Luna. Det värmde gott i hjärtat måste jag säga. Hon fattas mig den lilla Goa hönan!    När saker känns tunga är det skönt att för en stund få f...

Skapa flashcards