Alla inlägg den 24 april 2017

Av Bella - 24 april 2017 12:45

Pssst! Igår lämnade jag 30-talen bakom mig och klev in i 40-talet, där jag nu ska tillbringa mina kommande 9 år. Känns så gammalt! Så oss emellan kan jag väl få fortsätta vara 25 år ett tag till..   

 

Min sambo och tillika min käraste gubbe försökte sig på att överaska mig igår. Något han bevisligen inte var särskilt bra på.     Det började med att han frågade MIG om vart presentpapper fanns.. Tejpen? Saxen? Snören? Åh, neej då jag anade ingenting!   

Jag personligen hade tänkt låta dagen passera obemärkt förbi. (Hade dock satt upp diskreta lappar på kylskåpet om vad jag ville ha.)

 

  Så här "fint" blev paketet!   Lägg särskilt märke till bristen på tillräckligt med papper samt hårstrået som han ändå lyckades tejpa in.

  En kartong med skruv!!?   Toppen! Just vad jag skulle ha önskat mig.   

  Industritorkpapper!! Mycket manligt! 

  Nejmen! Tallbarr!!! 

  PARFYM!!   

Om ni inte doftat på denna så rekomenderar jag att ni gör det!

 

För en tid sedan gick jag bakom en kvinna på IKEA. Å hon luktade så gott! Som nytvättade kläder som just tagits ner från torkställningen en frisk sommardag. Mmmmmm

Tänkte faktiskt pookat lite på hennes axel och frågat vad det var som doftade så gott!?

Men så var hon bara som uppslukad av jorden när jag väl repat mod och diskuterat färdigt med mig själv om man verkligen kan göra så!?   

 

Jag knallade med min mor till en välsorterad parfymdisk och försökte beskriva den väldoftande kvinnan, eller mer hur doften var. Till slut kom tjejen i disken fram till att det måste vara märket Clean jag menade. Och det var det ju!

 

Så nu behöver jag aldrig mer tvätta kläderna. Bara duscha på lite parfym så luktar jag så gott igen! Hi hi hi   Finns även doften "Nyduschad". Luktar underbart den med! Tips från coachen bara för er som ledsnat på sötsliskiga parfymer med doft av bubbelgum och vanilj, och som kanske lever lantliv som jag själv där smuts och dylikt tillhör vardagen.

 

Grattis även till lilla mamsen som ju också fyllde år igår!

 

Ovido - Quiz & Flashcards