Alla inlägg den 2 juni 2017

Av Bella - 2 juni 2017 14:01

Igår hade jag en otroligt rolig ledig dag tillsammans med bästa vännen Ninni. Vi har känt varandra sedan våra barn var små och gick på dagis tillsammans. Det blir... Eh, ja Måååånga år! 

  

Vi ska nu snart åka på minisemester med våra bägge, nästan jämngamla, döttrar.

Igår gjorde vi city på hemmaplan osäker. Och tro mig! Det är nästan så att vi behöver karta och kompass, för så sällan är vi inne i city!  


En stunds lyxande runt på stan är inte alltid en självklarhet då man ju alltid tycks ha fullt upp med allt man satt sig i här i livet, hem, familj, ungar, djur, jobb..

I går skulle alla våra ihopsamlade ärenden uträttas plus lite annat skoj. Inte bara förberedelser inför resan alltså.. Och så en underbar lunchbeuffé med thaimat, sushi, sallad och friterade bananer med glass i en enda symfoni av färg och doft till det utsökta priset av 100 kr/person!!

 

Ninni och jag bor i olika städer, om än geografiskt väldigt nära varandra.   

Lek med tanken att en av oss bott tex i USA och en i Mexico och vi nu skulle tagit oss över en landsgräns..

Vad hade gränsvakten tänkt över bilens innehåll!? Två förvirrade fnittriga tjejer i sina bästa år, en liten hög med kontanter i främmande valuta, sommarkläder i alldeles för små storlekar för att passa oss två, en oerhört ful lampa i form av knallgula rosor med dioder i mitten, en trähink, ett knippe DVD-filmer, en oljelampa, ett paket revbensspjäll, två solcellslampor, ett ynkligt litet träskåp och en äggkläckningsmaskin som grädden på moset.. För att nämna lite av allt.   

 

Men denna, dagens största skratt, fick inte följa med hem från affären. Men! Jag var sugen!

Vill bara påtala att jag aldrig kunnat hålla mig från att trycka igång ALLA batteridrivna leksaker på hyllorna. Brandbilar, robototar, dockor you name it. ha ha ha

Blev tvungen att lyfta ner den från hyllan för den var helt vild. Det bästa lyckades jag inte filma.. Det var när jag försökte få tyst på den genom att knipa ihop näbben och den började kackla som en tokig höna.   Då låg jag redan på golvet i butiken, dubbelvikt av skratt, medan tokfågeln fortsatte att hoppa runt mig i sin vilda dans.. I en evighet! 



 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards