Alla inlägg den 5 juni 2017

Av Bella - 5 juni 2017 22:16

Ja, ni förstår vad jag menar.   

För ett par-tre år sedan när vi köpte vår lilla gård innehöll den inte så mycket, men ändå alldeles för mycket. Låt mig förklara!

 

På gården fanns förutom boningshus även ett dubbelgarage, gäststuga, stall, lekstuga och en gammal husvagn. Kanske en fullkomligt normal uppsättning med byggnader egentligen för en villagård..

Men för mycket för en ensam man att tömma!

Samtliga byggnader var ganska fulla med grejer som lämnades kvar när denne siste man lämnade gården.

Det är väl i och för sig skoj att gå igenom gamla grejer på jakt efter fynd.

Dock hittade vi mest gamla skolböcker och skolfoton från alla barn som bott här. Det fanns även gott om porslin, dricksglas, möbler i varierande skick, leksaker och så en del verktyg och andra "bra att ha-saker" (enligt min gubbe) inne i garaget.

 

Jag tyckte det mesta hörde hemma på tippen. Förutom skolfoton och annat viktigt från mannens barn för dem såg jag till att han fick tillbaks.

Men sedan blev det en tät trafikering med storsläpet bort till traktens returpunkt.

Sakta men säkert tömdes alla utrymmen från grejer.

 

Det är dock väldigt intressant hur snabbt man åter börjar fylla upp utrymmena igen, med sitt eget. Utöver befintliga byggnader har gården nu utökats med större hönshus, en till mindre lekstuga (till höns), stor hönsgård, växthus, festloge har inrymts ovanpå stallet och veranda har byggts utanför denna, stor ekologisk baddamm och diverse fordon.

 

Lika ofta som vi sparkar upp gamla grejer ur marken (mestadels gamla ölburkar som vi nu kanske fyllt en säck med eller två), lika ofta tycks vi själva slarva bort grejer. De liksom bara försvinner ner i gräset och vidare ner i marken.

Idag lyckades vi tappa bort ett metallspett, en märkpenna och säkert lite annat smått och gott.

 

Hur många år efter våra projekt runt om på gården kommer det krypa fram grejer? Vart tar allt vägen?

Av Bella - 5 juni 2017 14:33

  Titta vad som kommer här! En lastbil med något till mig.. Något stort. Något tungt. Något jag väntat på.


 Två big bags fullproppade med lavasten! Nu är jag ingen bjässe till människa.. Men ni ser att det inte är några vanliga shoppingkassar iallafall. He he he

1700 kg sten! 

 

Vart ska dessa? 

Jo oo, ner i den grävda ekologiska baddammen på tomten. 

Man skulle kunna säga att jag nu ska slänga ca 10 000kr i sjön (Pengatvätt! Hi hi hi). Och därmed kan man ifrågasätta hur jag egentligen mår... 

Men tänk då; Alla människor som badar i  sina swimmingpooler, bland kemikalier (klor).. Och annat som tillkommer..

Här kommer vi teoretiskt "bada i pengar". Hihi hi Tillsammans med en och annan groda, salamander och kanske nån guldfisk förstås. 

 

Och jag bara vet att övriga familjen kommer älska mig nu när all ledig tid en stund framöver kommer gå åt till att skyffla lavasten ur påsar, ner på skottkärra, skjutsa dem över backen och sedan tippa ner i dammen. 

 

Trevlig nationaldagsfirande hälsade chauffören lite käckt innan han avslutade sin arbetsdag för lite välbehövlig vila. 

 

-Trevlig nationaldag, svarade jag lite lamt bakom bergstopparna av sten. 

 

 

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards