Alla inlägg den 8 juni 2017

Av Bella - 8 juni 2017 21:28

Idag har jag varit klassförälder till dotras klass och varit med på deras aavslutningsresa. Nästa vecka är det slut på hela låg- och mellanstadiettiden. Hur blev de så stora, så snabbt!? När hände det och vart var jag då? Minns henne ju som baby. De runda kinderna och korkskruvslockarna i det honungsblonda håret. 

Nu är hon en decimeter längre än mig, fotomodellsslank och håret byter ständigt färger.

 

Vi var på äventyrsstället Bodaborg i Oxelösund. Lite Fångarna på fortet över det hela. Ett stort hyreshus ombyggt till lekland för stora och mindre stora. Instängd i kluriga celler med hinderbanor, klätterväggen, frågesport, spökrum osv osv. Barn och vuxna tillsammans roade sig kungligt kan jag säga.

Tills jag bjöd barnen på ett gott skratt då jag kom nedrasande från en klättervägg och landade pladask framför deras fötter. Skrattade med och höll masken..

 

Men sanning att säga, foten är rejält stukad och så här några timmar senare duger den inte att gå på. Ajaj aj.

 

Avslutade dagen i barnens klassrum hemma i vår egna stad igen med pizzabuffé och läsk. När jag lämnade klassen med föräldrar för nattskiftet (Ja ni läste rätt) skulle de välja film fr Netflix och fortsätta med godis och chips. De tokarna ska sova över i skolan!

 

Jag själv ligger med lindad fot i högläge.. Sovande, drömmande kattunge över halsen.. och känner mig trots smärta efter stukning och nu klösande små kattungeklor ändå väldigt nöjd!

 

Vilka fantastiska ungar! (Ja aa, det gäller kattungen med). 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards