Alla inlägg den 11 juni 2017

Av Bella - 11 juni 2017 00:47

 

När jag för några veckor sedan firade min 40-årsdag fick jag en hel del Hönsinspirerade gåvor. Man kan ju undra varför? Hi hi hi

Blir oxå ofta taggad på min Facebook i diverse roliga filmklipp som innehåller höns.

Min 40-årsdag blev alltså i samma tema.. Av min gubbes syskon samt mina svärföräldrar fick jag, utöver presentkort på "bondebutik" även en fin korg med ägg i. Vid korgens handtag fanns en lapp fästad där man påtalar bankernas bristande vilja att hantera kontanter. Istället har hönan Agda börjar värpa klöver. Ha ha ha. Jag uppmanades att kläcka ett ägg för att se om där fanns någon guldpeng inuti. 

Jag tänkte att knasbollarna pillat ner små mynt genom små hål i skalen. Jättekul! Hi hi. Samtidigt med nyfikenheten tyckte jag ju äggkorgen var så fin bara som den var. Jag lät den stå några veckor som prydnad. 

Men se det skulle jag inte gjort! När pikarna började trilla in via Facebook, sms och andra sätt; Att jag ju måste börja kläcka ägg.. Då förstod jag ju att några små guldmynt var det ju inte bara frågan om! 


Nu är alla ägg kläckta. Resultatet ser ni högst upp i blogginlägget.. prydliga små pengarullar fanns däri. Lägg särskilt märke till högen med konfetti och den lilla lappen mitt i röran! 


-Skyll på Agda ni tokiga släktingar! Men jag vet nog vem som är tokigast!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards