Alla inlägg den 12 augusti 2017

Av Bella - 12 augusti 2017 00:43








Just nu är jag ganska ensam om att vara vaken. Orsaken är att kycklingkläckning är inne i slutfasen så de sista äggen som överlevt är på väg ut. Tyvärr har vi haft en del problem med de sista. De små kycklingarna torkar liksom fast inuti hinnorna på äggen så de sitter fast, oförmögen att klara sig ut. Jag försöker nu hålla jämn luftfuktighet i kläckaren just över den sista, med en blomspruta. Först när den spräckt hinnorna är läget stabilt. Själva skalet har jag försiktigt pillat av. 

 

  Tar er på en liten rundtur över Tallbogård under tiden. (Bilderna togs tidigare idag). Denna bild är över våran underbara baddamm. Bryggan har just blivit färdig och satte liksom punkt för landscapingen vid dammen för i år. 

  Detta är ett litet kollage över loftet, eller iallafall exteriören utanför. Den gamla lampan över dörren är från 1930-40-talet gissningsvis. Min gubbe fann flera i en sopcontainer på en industri. De har förr suttit i bergrum men har nu fått se dig utbytta av modernare lampor. Vi tycker de är charmiga. 

  Mina hönor i den stora hönsgården, så klart. 

  Ett överlevande frö från föregående år har slagit rot utanför största sonens rum. Vacker solros! Den högra bilden är från blomlådan vid spången intill dammen. 

 

Så har vi det.  💜💜💜

 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards