Alla inlägg den 19 augusti 2017

Av Bella - 19 augusti 2017 19:41

  RIX-FM - Festival!!

    3 generationer med "Tallbotroll" har festivalat sig lite inne i storstaden med marknad och musikuppträdanden.

Under fredagen besökte jag, min mor och min dotter Vasaparken där den årliga Rix- FM -festivalen gick av stapeln. Även om jag och lilla mamsen säkert höjde medelåldern med några år och musiken/artisterna inte riktigt kanske tillhörde vår generation... Så tycker jag det är häftigt att "gammal" som ung ändå kan finna gemenskap och glädje tillsammans. 

På scen i bilderna ovan ses Laila Bagge, Margret och Måns Selmelöv.

 

Förfärades något över hur unga barnen var som tilläts vara där själva, utan vuxna. Å ännu mer förfärades jag över hur "vuxet" eller sexuellt vuxet de var klädda! Tighta små shorts och toppar som inte ens täckte magen på barn yngre än min 13-åriga tös! 

Ville nästan snurra in flera av dem i vår medhavda picknick-filt.. Liksom för att skydda dem. Fast ännu hellre linda in huvudena på de gubbar vars ögon vilade på dessa oskyldiga barns kroppar!!

 

Väl hemma igen pågår föreläsningarna för Tallbobarnen gällande barndom och vuxenliv. 

Snälla fortsätt vara oskyldiga små barn så länge ni kan!!

 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards