Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Bella - 21 augusti 2017 21:45

Idag pirrade det lite extra i många små magar, tror jag. Skolorna började igen efter ett långt sommarlov. För många barn är sommarlovet den bästa stunden på året. För andra innebär det en väldigt lång tid i avsaknad av rutin och fyrkantighet i vardagen.. Något som annars skapar ordning i ett annars så kaotiskt inre.

För just våra ungar kan sommarlovet bli just så.. Rutiner är bra. Avsaknad av rutiner skapar för mycket utrymme för grubblerier och osämja. Jag talar om de sk diagnosbarnen. Världen och samhället är väl liksom inte riktigt gjort för dem. 

Jag är en sådan som bejakar och gläds med alla som vågar vara "olika".. Inte bara  vara som "alla andra". Men nog tycker jag att rätten att vara unik borde tillfalla alla utan epitet såsom att vara tex diagnosbarn osv.

Liksom "Pride" har sin stolta regnbågsflagga skulle jag vilja ge alla unika ungar en flagga över en värld där alla tillåts att bara vara, vara precis den man är. Diagnos är inget man är. Diagnos är något man har. Och idag är jag stolt över just mina två unika ungar som ännu en gång vågat utmana sig själva för att under ännu ett läsår utmana vuxna att tänka lite utanför boxen. 


   Här har vi nu en liten gubbe som oxå är unik. Min alldeles egna gubbe som jag också är stolt över! Första arbetsdagen avklarad efter 4 v semester.  Även om ångesten allt fanns där... Hem kommer han i sin tankbil och fyller på nytt vatten i baddammen. Liten trött gubbe i gul regnrock.


  Avslutningsvis vill jag här ge er vårt nya rekord.. Ägget i mitten väger 20 gram! Minsta någonsin. Men åh så perfekt! 

Ovido - Quiz & Flashcards