Direktlänk till inlägg 1 september 2017

Oj så mycket elakt!

Av Bella - 1 september 2017 21:32

  Chewie har idag varit hos veterinären med sitt svullna och onda ben. En stor varböld orsakad av djurbett, troligtvis grannens katt. Han har sovit och blivit tömd på hiskeliga mängder elakheter. Anledningen till att jag kan säga det, är att jag var med vid ingreppet. 

Men sådan oerhörd lättnad att se att infektionen inte gett sig på leden, trots att bettet verkligen hamnat på farlig plats på liten kattskånk. Kunde inte låta bli att fota de söta tassarna när han låg i sin bur på uppvak. Chewie är en stor kille på över 5 kg. Vilken bur som helst blir ganska liten för så mycket kattkropp, särskilt när den är slapp och lealös. Hi hi 

  Nu gäller antibiotika i tio dagar. En tablett morgon och en på kvällen. Chewie ogillar tabletter.. Blev med lite fundering och uppfinningsrikedom en finkrossad tablett blandad i kaviar, utsmetad på den friska framtassen. 

Där tyckte inte Chewie att den klutten skulle ligga och slickade i sig den... Och så blev 1 tablett intagen.. Bara 19 kvar! 

En sak han ogillar ännu mer är tratten runt huvudet! Och inte får han gå ut på minst en vecka heller. .. Eller mer. 


Fluff då? Och hennes bebisar? Nope! Ingen förlossning idag heller. Hon tyckte kanske det räckte med drama på Tallbo för idag. Kanske hon har rätt i!?

Men i morgon! Då ser vi gärna att familjen utökas! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 10 december 2017 11:36


  Tallboden heter min lilla gårdsbutik. Från Tallboden säljs allt från gårdens egna ägg till inköpta produkter från olika håll och kanter. Butiken har även ett mindre utbud av noga utvald second hand. Då och då deltar Tallboden i olika knallemarknade...

Av Bella - 22 november 2017 15:40

Nu har jag varit bloggare en tid. Jag började skriva mest för min egen del. Ett kul sätt att minnas saker man gjort. Eller varför inte skriva om drömmar och visioner?  För det mesta har min tråd handlat om livet på landet och arbetet med att bygga ...

Av Bella - 18 november 2017 16:59

  Kl 07:00 igår morse rullade bussen iväg med en hop pensionärer.. Och så jag då. Å mamsen. Fast hon är förtidspensionär. HHusebyslott och julmarknad stod som slutdestination. Om ni inte besökt denna så rekommenderar jag varmt en utflykt dit. ...

Av Bella - 11 november 2017 14:24


  Titta vad jag fyndat second hand denna veckan! Jag är väldigt förtjust i allt som har med natur att göra. Fat och skålar formade som blad och löv eller varför inte blommor. Mmmm, me like! Keramik som ser ut att vara lite slarvigt drejjat eller slar...

Av Bella - 6 november 2017 21:52


Idag när jag kom till jobbet möttes jag av många "Beklagar sorgen" och kramar för min bortgångna lilla Luna. Det värmde gott i hjärtat måste jag säga. Hon fattas mig den lilla Goa hönan!    När saker känns tunga är det skönt att för en stund få f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards