Direktlänk till inlägg 11 november 2017

Fyndat

Av Bella - 11 november 2017 14:24

  Titta vad jag fyndat second hand denna veckan! Jag är väldigt förtjust i allt som har med natur att göra. Fat och skålar formade som blad och löv eller varför inte blommor. Mmmm, me like! Keramik som ser ut att vara lite slarvigt drejjat eller slarvigt glaserar är oxå underbart! Och färg! Älskart!  

I vårt hem eftersträvas en känsla av naturl/naturligt. 

Sällan jag hinner besöka loppis nu för tiden. Men när jag hittar sådana här fina saker åker jag hem med ett lyckligt leende på läpparna. Dagen är från svenska Höganäs. Oxå ett plus! Sverige och svenskarna har gjort mycket fint hantverk. 

Vad gör det väl då att man oxå åkte på att köpa nya torkarblad till bilen för över 500 kr!!! *he he*


PS Hittade den perfekta julklappen till min älskade gubbe idag mä..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 10 december 2017 11:36


  Tallboden heter min lilla gårdsbutik. Från Tallboden säljs allt från gårdens egna ägg till inköpta produkter från olika håll och kanter. Butiken har även ett mindre utbud av noga utvald second hand. Då och då deltar Tallboden i olika knallemarknade...

Av Bella - 22 november 2017 15:40

Nu har jag varit bloggare en tid. Jag började skriva mest för min egen del. Ett kul sätt att minnas saker man gjort. Eller varför inte skriva om drömmar och visioner?  För det mesta har min tråd handlat om livet på landet och arbetet med att bygga ...

Av Bella - 18 november 2017 16:59

  Kl 07:00 igår morse rullade bussen iväg med en hop pensionärer.. Och så jag då. Å mamsen. Fast hon är förtidspensionär. HHusebyslott och julmarknad stod som slutdestination. Om ni inte besökt denna så rekommenderar jag varmt en utflykt dit. ...

Av Bella - 6 november 2017 21:52


Idag när jag kom till jobbet möttes jag av många "Beklagar sorgen" och kramar för min bortgångna lilla Luna. Det värmde gott i hjärtat måste jag säga. Hon fattas mig den lilla Goa hönan!    När saker känns tunga är det skönt att för en stund få f...

Av Bella - 3 november 2017 13:22

Förbereder tillsammans med dottern lite gott till våra fåglar; lite filmjölk, lite kokta potatisskal, lite finfördelat rågbröd. Kliver ut på gården och alla sinnen uppfattar med en gång att något är fel. Väldigt fel! Till ljudet att kackel och larman...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards