Direktlänk till inlägg 22 november 2017

Att blogga eller inte blogga?

Av Bella - 22 november 2017 15:40

Nu har jag varit bloggare en tid. Jag började skriva mest för min egen del. Ett kul sätt att minnas saker man gjort. Eller varför inte skriva om drömmar och visioner? 

För det mesta har min tråd handlat om livet på landet och arbetet med att bygga upp en liten gård för självförsörjning. 

 

Idag tror jag de flesta är för upptagna med annat för att ens stanna upp och läsa eller reflektera över andras liv och göranden. 

Även fast jag inte hade som mål att bli någon känd bloggerska. Ha ha, nä långt därifrån! Så tror jag ändå att min blogg lett fram till en känsla av monolog. Ni vet när man sitter och pratar för sig själv.. För att man vill, för att ingen lyssnar eller kanske mer i mitt fall för att jag är lite knasig. *Hi hi*

 

Hur som haver; Ibland kommer några kommentarer på vad jag skriver. Och jag har insett hur glad jag blir var gång! Någon läser verkligen det jag skriver! Ganska häftig känsla egentligen. Särskilt för en som helst håller sig i rummets mörkaste hörn på sociala tillställningar. (Lite överdrift kanske..)

 

Men glädjen över de små kommentarerna har fått mig att inse att dessa lätt kan bli beroendeframkallande. Som att äta ett popcorn och genast vilja ha mera. 

Min sambo brukar fråga om jag vill ha en egen påse popcorn var gång han är sugen. Jag säger: -Nää.. 

Men så bjuds jag på ett popcorn.. Eller, ja han sträcker fram skålen - och jag tar ett...

OCH! ! Ungefär som med era kommentarer - det är så gott och jag önskar fler. 

Lite popcorn/ADHD-varning på mig när jag skriver och hoppas att någon där ute läser.. OCH! ! Svarar mig något! 

 

Så hur ska jag göra? Att fortsätta blogga eller inte? Det är frågan... Finns det någon som läser? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella - 10 december 2017 11:36


  Tallboden heter min lilla gårdsbutik. Från Tallboden säljs allt från gårdens egna ägg till inköpta produkter från olika håll och kanter. Butiken har även ett mindre utbud av noga utvald second hand. Då och då deltar Tallboden i olika knallemarknade...

Av Bella - 18 november 2017 16:59

  Kl 07:00 igår morse rullade bussen iväg med en hop pensionärer.. Och så jag då. Å mamsen. Fast hon är förtidspensionär. HHusebyslott och julmarknad stod som slutdestination. Om ni inte besökt denna så rekommenderar jag varmt en utflykt dit. ...

Av Bella - 11 november 2017 14:24


  Titta vad jag fyndat second hand denna veckan! Jag är väldigt förtjust i allt som har med natur att göra. Fat och skålar formade som blad och löv eller varför inte blommor. Mmmm, me like! Keramik som ser ut att vara lite slarvigt drejjat eller slar...

Av Bella - 6 november 2017 21:52


Idag när jag kom till jobbet möttes jag av många "Beklagar sorgen" och kramar för min bortgångna lilla Luna. Det värmde gott i hjärtat måste jag säga. Hon fattas mig den lilla Goa hönan!    När saker känns tunga är det skönt att för en stund få f...

Av Bella - 3 november 2017 13:22

Förbereder tillsammans med dottern lite gott till våra fåglar; lite filmjölk, lite kokta potatisskal, lite finfördelat rågbröd. Kliver ut på gården och alla sinnen uppfattar med en gång att något är fel. Väldigt fel! Till ljudet att kackel och larman...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Skapa flashcards