Alla inlägg den 6 november 2017

Av Bella - 6 november 2017 21:52

Idag när jag kom till jobbet möttes jag av många "Beklagar sorgen" och kramar för min bortgångna lilla Luna. Det värmde gott i hjärtat måste jag säga. Hon fattas mig den lilla Goa hönan! 


När saker känns tunga är det skönt att för en stund få fokusera på något annat.. Hela gänget från jobbet deltog i brandutbildning under hela eftermiddagen. 

Nyttigt och skrämmande! 

Visste ni tex att när en cigarettfimp hamnar i en fåtölj och ligger och pyr där, så tar det 1 minut innan lågor börjar flamma. Temperaturen i rummet hann stiga från 20 grader till 30. Efter 2 minuter är temperaturen 40 grader. Efter fyra minuter är Temperaturen 80 header.. När 6 minuter gått är rummets temperatur hela och ofattbara 800 grader!!! 


Vi fick uppleva olika scenarion och släcka bränder och rädda gubbar. Kul! !

  Här har jag just släckt en brand. Hihi. 

Jag har främst lärt mig om mig själv och även om väldigt många andra;  Det första man reagerar på och emot är just lågorna från elden. Man vill fort få bort det farliga. Men, ofta missar man att först rädda liv som eventuellt befinner sig i den direkta faran. Min grupp var så fokuserade på att släcka elden att det var det enda vi såg.. Två dockor befann sig dock i det rökfyllda rummet. Oups!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards