Alla inlägg den 28 mars 2017

Av Bella - 28 mars 2017 10:21

 

Löpning. 

 

För att hålla kroppen igång tränar jag en del. Just nu mestadels kondition. Jag började friidrotta när jag var i yngre tonåren i idrottsklubben Tiwas. Jag var nog ingen lysande stjärna direkt.   

Men det fick igång mitt intresse för att springa. Med undantag för lite graviditeter, med en Bella stor som en elefant, så har jag skenat allt sedan dess. 

 

För fem år sedan satte en trafikolycka stopp för all form av rörelse som inkluderade benen på något vis. Jag låg som en rå sparris i sjuksängen flera månader (sönderslagen i ben men annars skapligt hel). Testade ambulanser en hel del gånger och förstod ånnu en gång varför jag ogillar sjukhus så skarpt.   

 

Sedan började den långa kampen tillbaks till livet igen.. Lära sig stå, lära sig balans, lära sig gå... Ja, rubbet. Alla sa: -Bella, du ska vara glad om du kommer kunna gå igen.

Bella sa: - Jag ska visa alla att de har fel! Lagom sturskt för någon som inte kunde tugga tuggummi och gå samtidigt.  

 

Jag är idag typ 11% ivalidiserad enligt försäkringsbolagets uträkningar. De övriga 89% gör jag det bästa utav.   

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<<
Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards