Alla inlägg den 12 juni 2017

Av Bella - 12 juni 2017 23:03

  Lite svårt att se kanske.. Men mitt ute i sädesfältet står ett litet rådjur helt stilla. Vi stannade med bilen för att bara beundra det en liten stund. Då såg vi hur något litet ljusbrunt studsade upp och ner strax intill. En liten bebisBambi var i sällskap med sin mamma. Även fast vi ofta ser rådjur längs denna lilla grusvägen precis utanför vår gård, så är det extra kul när det finns småttingar med. 


  Detta är ju våran, numera, näst minsta familjemedlem. Chorizo tycks i likhet med mig lida av sömnsvårigheter när det är fullmåne.. Kl 03:15 i natt vaknar jag av mig själv och ser då ett lurvigt litet huvud sticka upp över sängkanten. Två stora ögon kikar nyfiket på mig och jag undrar lika nyfiket; -Hur kom du upp hit lilla vän!?

Inser att det är oerhört svårt att bestämma vart en katt får eller inte får vara.. Ens om de är ack så små. Blir ju så rädd att klämma den i sömnen. Men nöjd över att få vara hos matte rullade dock den lille ihop sig under mitt täcke och somnade sött. 

Och jag? Nä jag sov inte mer denna natten. Men vad gjorde väl det med en sådan sötnos att ligga och mysa med!?


Jag skrev att Chorizo numera är näst minst här.. I kläckaren i köket kläcks nu små kycklingar för fullt. 3 stycken var ute när jag nu gick och lade mig. 

I natt får Chorizo dock sova i annat rum med sin mamma. Matte är trött. 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards