Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Bella - 4 juli 2017 19:42

  Får jag presentera Måzart! Liknar ingen annan hönsfågel vi har eller ens sett. I brist på kam har Måzart istället en tofs! Fjädrar som står rakt upp som en mohikan. Vi tror ju i och för sig att Måzart är en höna och därmed utvecklar de kam och slör (ni vet den där röda hudfliken under näbben) senare. Men lite kam brukar de ändå hunnit få. Iallafall har de jämnåriga syskonen det. De är ca 4 månader gamla. 

Nåja vi skrattar gott var gång vi ser Måzart och tofsen i vinden. 


  Idag tänkte jag bara sötchocka er! Nu ännu lite till. Här kommer bild på vår lilla bebiskisse Chorizo är snart 2 månader gammal. Han har fått tydliga fresh av bägge sina föräldrar. Färgen och den långa ulliga pälsen är från pappa Diezel. Men tendensen att råka fastna med tungan utanför munnen är helt klart från mamma Fluff. Hihi hi 

Ganska rart tycker vi. För min del var det det första jag såg av bebis Chorizo.. Han var ju svår för mamman att föda fram och jag fick aktivt hjälpa till. En liten näsa och tungspets blev synligt när han väl var på väg ut. 

Chorizo är pigg och livlig. Men rädd för gräsmattan! Vinden som blåser i pälsen är oxå läskig. Hihi. Men vi älskar honom ändå! Trots att han är lite feg. 





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards