Alla inlägg den 1 september 2017

Av Bella - 1 september 2017 21:32

  Chewie har idag varit hos veterinären med sitt svullna och onda ben. En stor varböld orsakad av djurbett, troligtvis grannens katt. Han har sovit och blivit tömd på hiskeliga mängder elakheter. Anledningen till att jag kan säga det, är att jag var med vid ingreppet. 

Men sådan oerhörd lättnad att se att infektionen inte gett sig på leden, trots att bettet verkligen hamnat på farlig plats på liten kattskånk. Kunde inte låta bli att fota de söta tassarna när han låg i sin bur på uppvak. Chewie är en stor kille på över 5 kg. Vilken bur som helst blir ganska liten för så mycket kattkropp, särskilt när den är slapp och lealös. Hi hi 

  Nu gäller antibiotika i tio dagar. En tablett morgon och en på kvällen. Chewie ogillar tabletter.. Blev med lite fundering och uppfinningsrikedom en finkrossad tablett blandad i kaviar, utsmetad på den friska framtassen. 

Där tyckte inte Chewie att den klutten skulle ligga och slickade i sig den... Och så blev 1 tablett intagen.. Bara 19 kvar! 

En sak han ogillar ännu mer är tratten runt huvudet! Och inte får han gå ut på minst en vecka heller. .. Eller mer. 


Fluff då? Och hennes bebisar? Nope! Ingen förlossning idag heller. Hon tyckte kanske det räckte med drama på Tallbo för idag. Kanske hon har rätt i!?

Men i morgon! Då ser vi gärna att familjen utökas! 


Av Bella - 1 september 2017 06:42

Nu går vi lite på nålar här.. Fluff är beräknad att föda precis när som helst nu. Det rycker och rör sig över rygg och mage på henne. Bebisarna sprattlar lite mindre där inne och magen har sjunkit neråt. I morse vaknade jag av att hon låg bredvid min kind uppe på min kudde. Där ligger hon aldrig! Det gurglar lite i magen och hon vill vara där jag är. Så snart!!! 

Jag gissar på 3 bebisar. Vi får snart se om jag har rätt. Lite klurigt att känna. Första kullen innehöll 3 små bebisar. Det andra innehöll en bamsing, Chorizo. 


Dagen då Chorizo blev till fick vår äldsta kisse Gnulan somna in... När ett liv släcks, tänds ett annat. 


  Chewie här på bilden har visat ömhet i höger framben ett par veckor. Men när jag känt och klämt har han inte visat vart smärtan sitter. Igår hade benet svullnat upp.. Han har ont. 

Veterinär gav honom en tid idag med misstanke om någon böld till följd av långsam bakterietillväxt. 


Nu är jag rädd! Gäller symboliken ovan - vad som hände när Gnulan dog - även denna gång? 


Håll en tumme eller tass för våra pälsklingar idag. 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards