Alla inlägg den 4 maj 2017

Av Bella - 4 maj 2017 23:59

  Mattes lilla pluttkyckling börjar bli stor. 💜 Den lilla kycklingen har verkligen tagit en stor bit av mitt hjärta. Visst är det fantastiskt ändå hur något så litet och som funnits på jorden under så kort tid kan göra så stort intryck och avtryck hos en!? 


Min pappa ringde ganska sent i kväll.. När telefonen ringer sent, förstår man att något hänt. 😔 Min pappa berättade att min yngsta farbror nu avlidit, 58 år gammal. 


Jag stryker min lilla kyckling mjukt över den lilla duniga kroppen. Så tacksam över att den faktiskt är ett liv jag kunnat rädda.

Min farbror levde ett tungt liv och var nog på sätt och vis "dömd" redan för länge sedan.

Ibland handlar det om svaga individer och ibland handlar det om ett arv vi inte kan fly eller skydda oss ifrån. Men naturen har sin gång. Om ingen blandar sig i kommer naturen också rensa bort de svaga. 

För var gång det sker undrar man om man ändå inte hade kunnat gjort lite mer? 😔 Men, kan man hjälpa dem som kanske redan gett upp, kanske innan de ens hann ge livet en chans? 


Tunga tankar. Den mjuka kycklingen i min hand känns så extra skön idag.  💜


Ovido - Quiz & Flashcards