Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Bella - 10 maj 2017 09:45

Måndagmorgon - Besök hos veterinären. Fluff hade ändå gått upp nära 7 hg. Varför kom det bara en bebis? Bäst att kolla upp med en röntgen.

Men jo, det var "bara" en bebis.    Åh jag är fullkomligt förälskade i den lilla parveln som nu gått upp 12 gram, bara under natten! Men så är den ju barn till Diezel, en kille som man först, främst och alltid hittar i matskålarna.   Kommer bli en liten rektangel med ett knubbigt ben i vardera hörn. Hi hi. Lika mycket som jag älskar den nya lilla familjemedlemmen, lika stolt är jag ver min otroligt starka och underbara lilla Fluff!   

 

Efter veterinärbesöket blev det dags att hämta mamsen, som skulle vara barn- och djurvakt, för att sedan ge oss ut på äventyr. Å så vår dotter längtat!! Iväg till Stockholm, Solna. Lite fönstershopping i Mall of Scandinavia och lite Max-hamburgermat...

  Min dotter tycker jag är löjligt pinsam ibland.   

 

I Friends Arena spelade hennes stora idol Ariana Grande!

 Hela Mall of Scandinavia och Friends arenaområde var full av kattöronprydda, finklädda, förväntansfulla små och stora (främst)flickor i sällskap av mammor,pappor och farföräldrar och morföräldrar. Å så här lät det när huvudattraktionen äntligen äntrade scenen!  Skriken bara ekade!

 

Ja, musiken var inte helt igenom i min smak.. Men vilken känsla att se dotterns glädje! Hennes ansikte såg ut som en semla! Hade öronen inte tagit emot hade leendet gått hela vägen runt hennes söta lilla ansikte och huvud.   Älskade barn!

 

Och jag måste ge credit åt den unga fröken Ariana Grande för enorm röst i pytteliten kropp och en fantastisk energi. Hon gav allt!

Lycklig dotter somnade sött i baksätet på bilen medans vi vuxna, utmattade krånglade oss igenom mitten av hela Stockholms innerstad pga avstängd Essingeled.
 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards