Alla inlägg den 28 maj 2017

Av Bella - 28 maj 2017 15:15

  Mmm, fast nääee! Om detta tycker jag inte! Sonen sitter med katten Bitis i knät nere i gymmet. -Varifrån kommer alla myror som kryper på golvet? -Tja, de kryper väl in under dörren kan jag tro. 

Vi byggde gym i en del av det gamla stallet vi har på gården;  För, någon häst det ska vi då rakt inte ha! 

Jag hade heller inte tänkt mig något annat djur i stallet!

 

Sååå!! Varför har en hel flock med krypande myror släpat in massa bråte och staplat upp längs väggen!?

Inte okej! 

Inte bara skapar de en viss otrivsel där inne.. De kan ju förpassa mig, som träningssugen, tillbaka till den tid då jag var tvungen att löpa längs landsvägen igen. 

Myrbo inuti löpband = Ingen bra kombo! 

 

Så, hur mycket djurvän jag än är och under, främst den tidiga delen av, livet släpat hem/in diverse djur i varierande storlek.. Så måste dessa krabater ut ur huset! 

 

Andra djurvänner får ge mig onda ögat, men nu blir det myrmedel fram. För se, de rinner in underifrån dörren som ett animaliskt vattenfall! 

 

För övrigt;  OM någon nu ser mig med lite andra ögon än tidigare.. Natten till i dag stod jag och sambon och manuellt, med hinkar, och öste ur hönisarnas damm - på 250 litet plus. Därefter installerade vi reningsfilter och cirkulationspump. Nu har de en dricksfontän! 😉

 

Ovido - Quiz & Flashcards